El Nadal està a la volta de la cantonada i les presses i nervis per aconseguir el millor regal per als éssers estimats ja es nota en l’ambient.

En aquesta època de l’any, a més de brilli, brilli, felicitat i menjars abundants, solem gastar un alt preu en regalets i detalls per als més propers. Els Reis Mags i el Pare Noel no poden arribar a tot el món i la nostra ajuda sempre és benvinguda per facilitar-los el treball.

Per a les empreses és una de les millors èpoques, ja que poden millorar els seus beneficis anuals en els últims mesos de l’any. Però, per això, cal tenir en compte que conèixer els costums i desitjos del consumidor actual i crear una campanya totalment personalitzada són claus per aconseguir-ho.

Les tendències de compra varien cada any, pel que és imprescindible estar al dia de tots els canvis i novetats que puguin afectar el teu procés de venda, publicitat i campanya en línia per aconseguir beneficis notables.

T’acaba d’entrar la pressa per actualitzar-te i començar a posar-lo en pràctica?

No t’atabalis!

 

En Be Màrqueting som f ** king generosos i t’expliquem què has de tenir en compte per atreure els teus consumidors aquest Nadal.

 

 

5 tendències de compra per aquest Nadal.

 

Conèixer les tendències de recerca és important per potenciar el màxim possible les teves campanyes de temporada.

Segons un estudi de Google, existeixen 2 factors cada vegada més importants per als consumidors: la comoditat i l’estalvi.

La facilitat de realitzar les compres des de la calor de la teva llar i sense esforç, s’ha convertit en la forma ideal de consumisme per als usuaris. Adaptar-se als seus desitjos t’ajudarà a captar un major nombre de clients.

Informació clara.

Potser obvi, però moltes empreses passen per alt aquest detall. Que tu tinguis clar el que ofereixes i quan, no vol dir que els usuaris ho sàpiguen. Donar per fet certes informacions poden fer-te perdre clients. Has d’actualitzar la teva pàgina web, xarxes socials, blog i totes les eines que utilitzis en les teves campanyes amb la informació necessària per a aquesta època de l’any.

Deixar clar les dates d’obertura del teu local o els terminis de lliurament dels teus productes, ajudaran als usuaris en el seu procés de compra. A mesura que es va acostant els dies clau, els consumidors deixen de banda les compres en línia i corren a les botigues a trobar el regal perfecte. El més freqüent és que aprofitin el viatge per visitar diversos locals, de manera que és necessari facilitar-los l’horari establert durant aquestes dates.

Aquesta informació s’ha d’oferir en les diferents plataformes utilitzades per la teva empresa: web, xarxes socials, Google My Business … I fins i tot crear un anunci a Google, Facebook o Instagram perquè pugui arribar a més gent.

 

Serveis pràctics.

Segons l’estudi, durant aquesta època “les cerques de botigues i serveis propers es disparen”.

Molts consumidors surten al carrer a realitzar les seves compres i consulten a través d’internet les botigues més properes a la seva ubicació. Els usuaris ja no tenen temps per perdre. Necessiten respostes i ajuda immediates a totes les seves preguntes i accions, per la qual cosa cal facilitar-los les indicacions necessàries perquè puguin arribar a la botiga física.

Per a això, les empreses se serveixen de Google Maps per mostrar els seus propis anuncis de cerca local i així mostrar als seus clients la botiga més propera, quant trigarà a arribar-hi i si estarà oberta quan ho faci.

 

Preus interessants.

De tots és sabut que els preus competents poden fer meravelles en la venda d’un producte o servei. Durant aquesta època de l’any, la despesa de la nostra targeta de crèdit es dispara, de manera que els consumidors busquen alternatives més assequibles.

Segons l’estudi de Google, el Nadal passat es van incrementar les recerques de promocions, cupons i ofertes online durant el Nadal.

Aquest any, visibilitza els preus interessants dels teus productes. Pots utilitzar anuncis de remàrqueting per mostrar fotos dels productes que han consultat els teus usuaris a la teva pàgina web però que a la fi no han comprat. En ells, pots afegir la promoció o oferta de cada producte per cridar més l’atenció i animar-los a fer que acabin el procés de compra.

 

 

Disponibilitat.

Durant el Nadal, una altra de les recerques que es realitzen amb assiduïtat són les de productes per comprar online. El nombre d’usuaris que recorren a aquesta opció de compra és tan elevat, que els serveis d’atenció a client poden veure saturats.

En haver més compres per internet, els serveis de missatgeria poden patir inconvenients i retardar-se en el lliurament de les comandes, el que provoca l’enuig dels consumidors i l’increment de les consultes en els serveis d’atenció a client.

Perquè això no passi, a més d’oferir informació clara sobre els teus terminis de lliurament en els teus anuncis i publicacions de màrqueting perquè els consumidors puguin anticipar les seves compres, cal oferir un xat online perquè els usuaris puguin resoldre els seus dubtes de forma directa i immediata.

 

Actúa de forma inteligente.

Segons aquest mateix estudi, “les recerques d’auriculars sense fil van créixer en l’últim trimestre del 2018 respecte al mateix període de l’any anterior. Els consumidors utilitzen diferents termes per buscar assistents de mans lliures, siguin per a ells o per regalar-los. Per exemple, paraules com “sense fils”, “sense cables”, “Bluetooth” o “sense fil” solen usar-se indistintament, amb lleugeres variacions segons l’idioma. “

El Nadal és el moment perfecte per millorar les seves termes de cerca i aconseguir arribar a més gent. Gràcies al Planificador de paraules clau de Google Ads, tens l’oportunitat de descobrir de forma fàcil i concisa les paraules més rellevants que els usuaris utilitzen en realitzar les seves recerques per internet. D’aquesta manera, podràs dissenyar una campanya de cerca més eficaç d’acord amb les teves necessitats.

 

Aprofita aquesta època per revisar totes les teves estratègies de màrqueting i oferir als consumidors els serveis, productes i assistència que necessiten!

I si això ja ho tens clar, no et perdis els Consells de màrqueting nadalenc imprescindibles per al teu negoci perquè aprofitis al màxim tot el que el Nadal t’ofereix!