Loading...

El màrqueting online al sector de la restauració

//El màrqueting online al sector de la restauració

Màrqueting online per restaurants.

La restauració és un sector cada vegada més competitiu en el quals’ofereixen múltiples opcions als clients. Decantar-se pel teu negoci o per un altre dependrà, en part, del teu posicionament a internet i la teva bona imatge a les xarxes socials.

 

Crear una estratègia de màrqueting creativa és just el que necessites perquè el teu negoci sigui diferent i sostenible en el temps.

 

Tot sels sectors s’han fet un lloc en el món digital, inclòs la restauració, ja que han vist que una bona estratègia en aquesta àrea omple els locals. Tenir un lloc propi en les xarxes socials en què mostrar els teus productes i interactuar amb els teus clients és molt important pel desenvolupament del teu negoci a través dels mitjans digitals.

Però, per on començo?

 

Pàgina Web

El primer pas per utilitzar internet en el teu negoci és la creació d’una pàgina web. El disseny ha de ser ordenat, creatiu i atractiu per a l’usuari. És recomanable realitzar una sessió fotogràfica dels teus productes i del teu local per tenir imatges de qualitat que indexar a la teva pàgina. És important que el web no estigui recarregat per facilitar la navegació a l’usuari i que sigui accessible des de diferents dispositius mòbils.

El contingut que es mostrarà a la teva pàgina web ha de ser rellevant per als usuaris que hi accedeixin. En la restauració, la imatge cobra vital importància (d’aquí que les fotografi s’hagin de ser artístiques i de qualitat), de manera que els textos extensos són inadequats per a aquest tipus de negocis.

Avui en dia, una pàgina web en la qual puguin interactuar els usuaris és més atractiva que una estàtica, per la qual cosa és indispensable afegir un sistema de reserves online i la possibilitat de compartir la pàgina en xarxes socials.

Un cop creada la pàgina, és hora de promocionar-la. Per a això, pots afegir l’adreça en les teves targetes de visita i en tots els mitjans impresos en què et publicites. Una forma més ràpida, eficaç i barata per arribar a més usuaris és fer-ho a través dels Social Media, per la qual cosa és important estar presents a les xarxes socials més adequades per al teu negoci.

 

En quines xarxes socials he d’estar present amb el meu negoci de restauració?

Facebook

És la xarxa social més coneguda, per tant, és molt eficaç a l’hora de comunicar contingut a un ampli nombre d’usuaris. Ofereix múltiples opcions per a la teva fan page amb la qual podràs desenvolupar el teu negoci a Facebook ads o compartir contingut rellevant del teu local com ofertes, menús, carta …

Vivim en una època en què el desenvolupament tecnològic ha fet que les persones necessitin respostes i continguts immediats. Un tracte directe amb el client és un punt a favor pel teu negoci. Promoure la participació dels usuaris amb concursos, esdeveniments o sortejos farà que la teva pàgina de Facebook sigui més atractiva i dinàmica.

El teu interès pels clients s’ha de veure reflectit en cada publicació, de manera que t’has de preocupar pels detalls i respondre amablement a cada usuari que escrigui a la teva pàgina de Facebook.

 

Un client satisfet és primordial en la restauració, però recorda que aquesta satisfacció no només s’aconsegueix oferint un bon producte.

 

Incloent les accions de “Trucar” o “Reservar” a la teva pàgina o  pestanyes amb informació per a l’usuari com “Menú”, “Ofertes” o “Esdeveniments”, presentaràs als teus usuaris una millor experiència en la qual no necessitaran acudir a diferents pàgines per obtenir tota la informació que necessiten o per posar-se en contacte amb el teu local.

 

 

 

Instagram

Instagram és una de les xarxes socials clau a l’hora de dissenyar una estratègia de màrqueting digital pel teu restaurant. Gràcies a la seva naturalesa, que és la fotografia, s’ha convertit en una finestra a la qual descobrir noves receptes i restaurants per als amants de la cuina i del bon menjar.

Les fotografies sempre han de ser de qualitat, atractives i desitjables perquè aconsegueixin obrir gana a tots aquells que les vegin. Per arribar a un nombre més gran d’usuaris és important l’ús del hasthag, del qual ja vam parlar del seu correcte ús al nostre article:  El hasthag a les xarxes socials. Com més hasthags significatius utilitzis en una fotografia, més possibilitat tindrà d’aconseguir un major abast.

Resulta atractiu que un restaurant tingui visibilitat en altres pàgines que no siguin la seva i Instagram és la millor eina per aconseguir-ho. Organitza concursos en què els usuaris hagin de pujar una foto amb un #hasthag determinat i que t’etiquetin. D’aquesta manera, aconseguiràs donar a conèixer el teu negoci i donar moviment i dinamisme a la teva pàgina.

 

YouTube

Pocs restaurants realitzen una estratègia de màrqueting en el qual inclouen aquest canal, i, si ho fan, no publiquen continguts de forma continuada. Greu error. El vídeo és el rei d’Internet, de manera que aprofitar-se d’això és fonamental per a fer-se notar entre la competència.

 

Google valora molt el nombre de vegades que es renova el contingut a l’hora de posicionar.

 

Un videoblog en el qual mostrar receptes fàcils, menjar saludable o consells de cuina és una forma molt eficaç de fidelitzar l’audiència i donar un valor afegit a les teves publicacions.

 

Tripadvisor

Tripadvisor és la xarxa social més gran de viatges del món, de manera que si tens un negoci de restauració és fonamental pertànyer-hi. Internet fa possible que rebem informació de manera immediata, de manera que els usuaris ja coneixen les opinions d’altres clients abans d’entrar al teu establiment.

Tripadvisor ordena els locals per diferents filtres. Pots trobar el teu negoci per zones, tipus de menjar, preu … El més utilitzat és el filtre “opinió”, de tal manera que els usuaris poden veure les opinions tant positives com negatives del teu local. A més, també podran reservar des de la mateixa plataforma amb un sol clic.

 

Una manera d’aconseguir opinions dels teus clients és preguntant-los, al final de la vetllada, si ha estat del seu grat i oferir-los una targeta convidant-los a fer una valoració en Tripadvisor. D’aquesta manera començaràs a crear-te una reputació en línia.

Però, ¿que passa si només rebo valoracions negatives? Si això passa, és el moment d’actuar. El primer és reflexionar sobre què s’està fent malament i com caldria solucionar-ho. Respon sempre als comentaris, siguin positius o negatius. A tots ens agrada ser escoltats. Fes-ho amablement i en fred. Les crítiques negatives serveixen per millorar el teu negoci, no te les prenguis com una cosa personal.

En el nostre article Tripadvisor: ¿Eines gratis o de pagament ?, podràs conèixer tots els avantatges que té pertànyer a aquesta pàgina i com donar-te d’alta.

.

 

Just-eat

Just-eat ha revolucionat el mercat del menjar a domicili. Gràcies a aquesta web, els petits establiments poden competir amb les multinacionals que, fins ara, eren les encarregades de emportar-te el menjar a casa. Sempre hi ha hagut demanda, però mai ofereix. Estar en Just-eat suposa estar per sobre de la teva competència, fent així que el teu negoci creixi.

Aquesta plataforma s’ha convertit en l’opció preferida dels usuaris. Els clients poden veure els restaurants i menús que hi ha a la seva ciutat i demanar, amb només 3 passos, el seu menjar. Ni els restaurants ni els usuaris han de pagar per registrar-se, ja que el model de negoci d’aquesta empresa resideix en el 13% o 14% que es queden de cada comanda facturat.

 

El desenvolupament de la tecnologia ha canviat les formes de negoci guanyant terreny al món offline.

Si no estàs a internet, no existeixes.

Només ens queda una opció: Reciclar-se o morir!

 

Cristina Cuenca

Licenciada en comunicación audiovisual. CommunityManager apasionada del mundo digital y del marketing. Especialista en cine y futura guionista.

2017-09-18T11:03:33+00:0029 agost , 2017|Màrqueting|1 comentari

Un comentari

  1. […] el màrqueting digital en restauració? En l’article El Màrqueting online al sector de la restauració podràs ampliar tota la […]

Deixi el seu comentari