Loading...

En què xarxes socials ha de tenir presència el meu negoci?

/, Xarxes Socials/En què xarxes socials ha de tenir presència el meu negoci?

Actualment, per moda o per considerar-ho necessari, les empreses s’han decantat per les xarxes socials per tenir certa presència a Internet. Un error molt comú és pensar que per estar en totes les xarxes socials els seguidors apareixeran per art de màgia. Però mantenir una xarxa social suposa molt de temps, esforç i creativitat. Si no es disposa d’aquestes característiques, els fans deixaran de seguir-te i la teva empresa semblarà abandonada davant els usuaris.

Triar les xarxes socials adequades per al teu negoci és una tasca que cal reflexionar i realitzar amb criteri.

Cal definir l’entorn de la teva empresa per saber on situar-la dintre dels centenars de xarxes socials que podem trobar-nos per internet. Si el teu camp de treball és el B2B (Business to Business) s’utilitzaran diferents xarxes socials que la que treballen en un entorn B2C (Business to Customer).

Les xarxes socials més populars en el panorama actual són molt diverses i el seu nombre d’usuaris augmenta mensualment. Però aquest no ha de ser un factor determinant per triar una xarxa social o una altra.

Inclinar-se per una xarxa social o una altra dependrà del teu públic objectiu, la zona geogràfica que vulguis abastar, el contingut que vols oferir o el tipus d’interacció que tindràs amb els teus seguidors. Cada xarxa social té les seves pròpies característiques i conèixer-les et facilitarà la feina a l’hora de triar la xarxa social més adequada per a la teva empresa.

Quines són les característiques de les xarxes socials més populars?

redes sociales Facebook

Facebook: 1,28 bilions d’usuaris. Una de les xarxes socials més conegudes que abasta tot tipus d’edats. Aquest tipus de plataformes pot utilitzar-se com aparador. A través de vídeos, fotos i text, els usuaris participaran en les nostres converses, sempre que, mostrem contingut de valor i de qualitat. La gent entra per oci, per relacionar-se, pel que no volen veure publicitat. És perfecta per a negocis destinats a clients finals (B2C).

 

Twitter: 255 milions d’usuaris. El contingut en aquesta xarxa es consumeix de forma ràpida, de manera que les publicacions han de ser de valor. Serveix molt bé per complementar l’atenció del client, ja que es fa d’una manera immediata i eficaç.

redes sociales Google +

 

Google+: 540 milions d’usuaris. És molt útil per al posicionament en cercadors, ja que es tracta d’una eina de Google. Té comunitats amb tota mena de temàtiques, el que serveix per donar dinamisme als nostres continguts.

redes sociales instagram

 

Instagram: 200 milions d’usuaris. És una xarxa visual, de manera que és perfecta si el que vols és mostrar els teus productes. La majoria dels usuaris són dones, però any rere any va tenint més cabuda entre els del gènere masculí. Funciona molt bé combinada amb Twitter i Facebook.

 

LinkedIn: És la xarxa professional per excel·lència. Perfecta per a empreses amb model B2B. Té grups professionals de tot tipus i és molt útil per oferir serveis, incorporar personal, crear newsletters o informar d’esdeveniments. En aquesta xarxa no es mostren els productes de l’empresa sinó que serveix per a posicionar-se en el teu sector.

 

Pinterest: 40 milions. Serveix per oferir serveis i productes que puguin explotar-se visualment. És una xarxa social que està creixent molt i que pot resultar molt interessant per al posicionament SEO. Poden agregar descripcions sota les fotografies i enllaços que dirigeixin els usuaris a la teva pàgina web perquè puguin adquirir el producte.

 

Youtube: 1 bilió d’usuaris. És una xarxa social dedicada al vídeo, de manera que, si la teva empresa crea continguts audiovisuals, pot ser una bona manera de promocionar-se. Aquesta plataforma és el canal corporatiu de la marca en el qual pots afegir contingut de valor i interessant per als usuaris.

 

Existeixen moltes altres xarxes socials menys conegudes però segmentades en temes específics:

– Sobre animals: Facepet, MycatSpace, CatMoji o Doggy Talky

– Sobre begudes: Vivino, Untappd o livr.

– Sobre estil de vida: Egolike, Bananity, Buzznet, Fixter, VampireFreaks, Moterus o Cloak.

– Xarxes socials professionals: Xing, Focus, Viadeo, Ryze o MyBusymeal.

Un cop triada la xarxa o xarxes socials en què estar presents és el moment de desenvolupar una bona estratègia de Social Media per contactar amb el nostre públic de forma adequada, generar contingut de qualitat i atreure com a marca.

Recorda que gestionar una xarxa social és complicat i requereix molt de temps i esforç. Assegura’t de contractar professionals per fer bé la feina i així puguin desenvolupar les accions en xarxes socials i crear estratègies per assolir els objectius desitjats per a la teva empresa.

Cristina Cuenca

Licenciada en comunicación audiovisual. CommunityManager apasionada del mundo digital y del marketing. Especialista en cine y futura guionista.

2017-09-18T11:03:43+00:00 10 març , 2017|Màrqueting, Xarxes Socials|Sense comentaris

Deixi el seu comentari