Loading...

Les xarxes socials amb les causes socials

/, Sense categoria, Xarxes Socials/Les xarxes socials amb les causes socials

Qui li havia de dir a les nostres generacions passades que les relacions del segle XXI anaven a estar creades pràcticament a través del ciberespai. Que a través d’una pantalla d’ordinador podríem comunicar-nos amb altres persones que es troben a l’altra banda del món o, que fins i tot, podríem ajudar a algú amb dificultats sense moure’ns tan sols de casa.

Això últim és en el que s’han basat algunes xarxes socials com Facebook i Twitter per millorar la vida dels usuaris: com acabar amb la discriminació, el ciberassetjament o ajudar en una catàstrofe natural o accidental.

Facebook i la seva lluita per la igualtat racial

La xarxa social presidida per Mark Zuckerberg no para de actualitzar-se amb eines que faciliten l’ús als usuaris. Les bones pràctiques i intencions de Facebook han arribat fins a tal punt que s’ha sumat a la lluita contra la discriminació racial com hem pogut comprovar al seu blog.
Ara, a través dels filtres de publicitat de la plataforma, s’evitaran anuncis que se centrin només en un grup ètnic o racial. A més, ha realitzat canvis a la seva política de publicitat on ara es pot llegir:


“Els anuncis no han discriminar o encoratjar la discriminació contra persones basada en qualitats personals com la raça, l’ètnia, el color (de la pell), la nacionalitat, la religió, l’edat, el sexe, l’orientació sexual, la identitat de gènere, l’estatus familiar, la discapacitat o la condició mèdica o genètica “.
També han incorporat un enllaç amb informació addicional sobre el respecte i la tolerància, sobre la seva política contra la discriminació i recursos educatius d’agències governamentals i grups de drets civils que s’especialitzen en la lluita contra la discriminació.
Ara Moltes organitzacions han mostrat el seu suport a aquest nou canvi en l’ús de la publicitat a la plataforma. De fet, altres s’han mostrat interessades a treballar amb la xarxa social per poder promoure la inclusió dels grups ètnics desatesos i protegir-los contra els usos discriminatoris.

Ajudar a una catàstrofe a través de Facebook

Continuant amb les bones pràctiques de la plataforma, Facebook ha llançat Community Help, una nova funcionalitat que permet als usuaris donar i trobar ajuda quan es produeixi una catàstrofe natural o accidental com terratrèmols o incendis. Es podran trobar les publicacions per categoria i ubicació perquè resulti més fàcil trobar l’ajuda necessària. Aquesta opció es pot trobar dins de l’eina Safety Check, amb la qual ja podíem conèixer l’estat dels amics i familiars que estiguin a prop del lloc afectat.

 

Segons el blog de Facebook, per poder fer ús d’aquesta nova funcionalitat, primer s’ha d’activar la revisió de seguretat, la qual cosa passarà quan les agències d’informes de crisis globals, NC4 i iJET International, alertin a Facebook que s’ha produït un incident. Una altra forma d’activar-se és a través dels usuaris marcant que estan fora de perill i convidant a altres que facin el mateix. Però això només passarà si un gran nombre de persones estan parlant de l’incident.
Molt aviat estarà disponible a Estats Units, Canadà, Austràlia, Nova Zelanda, Índia i Aràbia Saudita però a poc a poc s’anirà estenent a la resta de països.

Twitter contra el bullying

A través del blog de Twitter en espanyol hem pogut conèixer la nova actualització que té preparada per lluitar contra l’assetjament i l’abús que, cada vegada més sovint, té lloc a les xarxes socials.

Encara que es defensi la llibertat d’expressió, el summun arriba quan comentaris intolerables cap a altres usuaris s’escriuen amb la intenció de danyar-lo. Per a això, ja van posar en marxa l’opció de bloquejar a persones que els estiguin molestant per evitar ser contactats i impedir-los veure els seus tuits, moments o qualsevol altra informació proporcionada per l’usuari.

Però Twitter no ha volgut quedar-se només en això i han anunciat 3 nous canvis per ajudar a frenar l’assetjament digital.

1. Identificar els usuaris que utilitzen els seus comptes per abusar d’altres internautes i evitar que creïn nous comptes.
2. Eliminar els tuits amb contingut potencialment sensible i aquells de comptes bloquejats és una altra de les mesures que la plataforma durà a terme a través de “recerques segures”.
3. Evitar el col·lapse de Tweets abusius i de baixa qualitat prioritzant les converses més rellevants.

Amb tot això, les xarxes socials lluiten per la igualtat i defensa dels drets, a més de donar un cop de mà al més desafortunat.

Cristina Cuenca

Licenciada en comunicación audiovisual. CommunityManager apasionada del mundo digital y del marketing. Especialista en cine y futura guionista.

2017-08-29T10:00:27+00:00 10 febrer , 2017|Notícies, Sense categoria, Xarxes Socials|Sense comentaris

Deixi el seu comentari