Loading...

El millor Community Manager per la teva empresa

//El millor Community Manager per la teva empresa

La figura del Community Manager està molt sol·licitada per les empreses que volen fer-se un lloc en el món digital. La seva funció és molt important, ja que és el responsable de la comunitat virtual, l’encarregat de la comunicació entre l’empresa i els internautes. És per això que l’elecció d’un bon Community Manager és primordial si el que vols és millorar la teva marca i la teva reputació digital.

Però no només de les relacions interpersonals viu el Community Manager. Les seves funcions comprenen tant el nivell estratègic com l’operatiu, convertint-se en una peça fonamental en l’engranatge de l’empresa.

Avui en dia, no es valora prou la tasca del Community Manager. De vegades, es deixa al capdavant de les xarxes socials a persones inexpertes i sense qualificació, perjudicant així a l’empresa.

NO ES POT DELEGAR AQUESTA RESPONSABILITAT A QUALSEVOL PERSONA QUE NO ESTIGUI PREPARADA NI TINGUI L’ACTITUD ADEQUADA PER POSAR-SE AL CÀRREC.

 

Necessites un bon Community Manager per al teu negoci?

 

T’expliquem quines característiques ha de tenir perquè no tinguis dubtes a l’hora de contractar-ho:

1. ACTITUD.

Positivitat, implicació, interès, iniciativa … Són característiques molt importants que hauria de tenir tot bon Community Manager. Ha d’estar a l’última en les actualitzacions i novetats de cadascuna de les xarxes socials coneixent en cada moment quina d’elles està en auge i quina de capa caiguda.

2. DOMINI DE DIVERSOS IDIOMES.

Que el Community Manager domini 2 o més idiomes pot ser molt avantatjós per al teu negoci. D’aquesta manera tens més facilitat i oportunitat de vendre en altres països o conèixer què fa la competència estrangera en les xarxes socials per després poder aplicar-ho a la teva empresa.

3. FORMACIÓ.

Ha de tenir la formació necessària a Internet, Xarxes Socials, màrqueting, publicitat i qualsevol eina necessària per a poder exercir el seu treball adequadament. Ha d’estar en constant formació, per aquest motiu l’actitud és característica sine qua non.

4. CREATIVITAT.

El major temps de la seva feina està relacionat amb el contingut, de manera que la creativitat i originalitat del Community Manager és la que farà que la teva empresa marqui la diferència. Ha de ser un expert en continguts, en la seva curació i en la seva publicació, conèixer el gust dels clients i elaborar contingut rellevant per a ells. Una característica a tenir en compte és que tingui coneixements en gravació i edició de vídeo, ja que és el tipus de publicació que més es difon.

5. COMUNICACIÓ.

Una de les funcions més rellevants del Community Manager és la gestió de les comunitats, el que implica un alt component de comunicació. Per tant, un bon Community Manager ha de tenir habilitats comunicatives i conèixer totes les àrees de comunicació tant en l’àmbit teòric com pràctic.

6. ORGANIZATIU.

L’organització és una de les particularitats a tenir en compte a l’hora de triar un bon Community Manager. Hi ha calendaris de publicacions, activitats diàries, rutines, informes periòdics, imprevistos … que poden portar al caos si no s’organitza com cal.

7. CONEIXEDOR DE LA MARCA.

Per poder comunicar de la forma correcta els valors de la teva marca ha de conèixer a la perfecció la teva empresa i el seu públic objectiu.

8. ACONSEGUIR ENGAGEMENT.

Les Xarxes Socials són el canal directe d’atenció al client. Per tant, gestionar les Xarxes Socials d’una marca no és només crear i publicar contingut, sinó que també s’han de respondre a tots els missatges tant públics com privats buscant interactuar amb els seguidors. Si el Community Manager no és capaç d’aconseguir engagement, serà impossible realitzar un bon treball.

9. ANALÍTIC I RESOLUTIU.

Ha d’entendre les mètriques i dades de cada Xarxa Social, ja que han de fer una anàlisi de les activitats realitzades i els resultats obtinguts.

Oblida’t dels falsos Community Manager que creuen ser experts només per mantenir-se actius en les seves xarxes socials.

 

CONTRACTA A UN AMB EXPERIÈNCIA I BEN QUALIFICAT I JA VEURÀS COM OBTENS GRANS RESULTATS.
Cristina Cuenca

Licenciada en comunicación audiovisual. CommunityManager apasionada del mundo digital y del marketing. Especialista en cine y futura guionista.

2017-09-18T11:03:02+00:00 18 setembre , 2017|Xarxes Socials|Sense comentaris

Deixi el seu comentari