Crear una campanya de publicitat a Facebook i Instagram en els temps que corren, és la millor opció per obtenir grans beneficis. A més, a l’estar ambdues xarxes integrades en una mateixa plataforma (Ads Manager), el creixement i engagement és molt més gran.

Per a això, es necessita un gran coneixement en publicitat amb el qual poder gestionar els termes, depenent dels resultats que es vagin obtenint al llarg de la campanya. Acudir a una agència de màrqueting professional especialitzada en campanyes de publicitat, t’ajudarà a assolir els objectius que t’hagis marcat.

Però si no saps res de publicitat i dins del teu pressupost no es contempla cap inversió en persones externes que t’ajudin amb el màrqueting, no et preocupis!

Nosaltres t’ensenyem des de zero a crear la teva pròpia campanya de publicitat a Facebook i Instagram.

Què és el primer que has de fer?

 

Abans d’endinsar-te a la teva campanya publicitària, heu de tenir molt clar què vols aconseguir amb ella.

  • Al crear la campanya a Ads Manager, la plataforma t’ofereix diversos tipus d’objectius per a que triïs el que millor s’adapti a les teves necessitats.

objetivos Ads Manager

 

Els teus objectius poden englobar-se en 3 categories:

  1. Reconeixement: S’utilitza per generar interès cap a un determinat producte o servei. Explicar el que fa especial a la teva empresa per augmentar el reconeixement de la marca o ensenyar el teu anunci al nombre més gran d’usuaris possibles.
  2. Consideració: Serveix per crear un interès i que les persones segueixin buscant més informació. Amb aquesta categoria, aconseguiràs que els usuaris visitin la teva pàgina web, interactuïn amb la teva publicació, t’enviïn missatges privats, descarreguin la teva aplicació o generar clients potencials recopilant informació a persones interessades en el que ofereixes.
  3. Conversions: S’utilitza per animar els usuaris a adquirir el teu producte o servei a través d’accions a la teva pàgina web, mostrar alguns productes del teu catàleg digital per generar vendes o animar els usuaris a visitar el teu establiment més proper.

A mesura que vagi creixent la teva empresa, els objectius aniran canviant. Al principi, quan l’empresa és jove, els objectius aniran dirigits al reconeixement de marca, abast i captació de nous clients. Més tard, es podran realitzar campanyes de conversions que convidin als usuaris a comprar algun producte.

  • Un cop triat l’objectiu per a la teva campanya de publicitat, és el moment de crear el contingut adequat per arribar a més persones. Les campanyes de publicitat t’ajudaran a fer que les teves publicacions adquireixin força i les vegi un major nombre d’usuaris. Per a això, és necessari crear un nombre de creativitats per mostrar en els teus anuncis de publicitat en les quals s’inclou una imatge o vídeo adaptats al format d’anunci i un copy acord amb els teus objectius. Si encara no saps com fer un bon copy, visita el nostre article.

Ads Manager et recomana un seguit de mesures per les teves imatges per a que no es pixelen a l’hora de mostrar els teus anuncis.

 

Recomanacions de dissenys a Facebook per a clients potencials:

Tamaño anuncios Facebook

La durada de vídeo recomanada és de 15 segons, ja que així resulta més fàcil que l’usuari es quedi fins al final. Tot i això, Facebook permet vídeos de fins a 240 minuts.

Tamaño anuncios instagram

Tal com succeeix a Facebook, Instagram sap que hi ha major probabilitat que els usuaris visualitzin un vídeo curt, però aquesta xarxa social permet una durada de fins a 120 segons.

  • Quelcom imprescindible a la teva campanya de publicitat és el tracking. Mesurar el retorn d’inversió (ROI) del teu anunci t’ajudarà a conèixer com està funcionant la teva publicitat.

Per a això, cal que configuris a la teva pàgina web el píxel de Facebook. Amb aquest píxel de conversió, aconseguiràs conèixer el nombre de visites a la teva pàgina web a través dels teus anuncis creats a Facebook i Instagram.

Pixel facebook campaña publicidad

Passos per a crear una campanya de publicitat a Facebook i Instagram

 

PAS 1: Crea el teu compte i campanya de publicitat

Crea un compte a Ads Manager si no ho has fet encara. Per a això, has d’iniciar la sessió al Facebook personal i clicar Ads Manager.

Un cop oberta la plataforma, prem sobre crear campanya, tria el tipus d’objectiu per al teu anunci i posa-li nom a la teva campanya. Procura que sigui clar, concís i fàcil de recordar.

PAS 2: Crea el teu conjunt d’anuncis

En aquest pas, has de tenir clara l’estructura de la teva campanya per a saber si has de crear un o més anuncis. El meu consell és crear el mateix anunci en diferents formats (imatge única, vídeo, carrusel, story …) dins de la mateixa campanya per a comprovar quin d’ells funciona millor.

Després de posar el nom al conjunt d’anuncis, has de triar on vols que els usuaris es dirigeixin en clicar sobre l’anunci (trànsit): a la teva web, a la teva aplicació, a Messenger …

 

conjunto anuncios campaña Facebook

 

És el moment de seleccionar el teu públic objectiu. Has de crear una bona segmentació per a que el teu anunci funcioni. Per a això, pots crear el teu target des de zero seguint uns senzills passos:

  1. Tria la localització on es trobi el públic al qual et dirigeixes. Pots seleccionar una ciutat en concret o marcar punts al mapa afinant el radi del voltant. En aquest pas també podràs decidir el gènere, l’edat i els idiomes que parla el teu target.
  2. És hora de segmentar al teu públic. Aquesta part és una de les més importants del procés. Aquí podràs filtrar el teu públic de manera detallada utilitzant les opcions demogràfiques avançades, interessos i comportament.
  3. En l’últim pas, podràs decidir si cal que el teu públic estigui connectat a una pàgina o aplicació o prescindir d’aquests usuaris.

 

lugares campaña publicidad Facebook e Instagram

 

Un cop finalitzada la segmentació, toca decidir les ubicacions en què apareixeran els teus anuncis. De manera predeterminada, la plataforma utilitza les ubicacions per defecte, però el millor és que editis la llista  per a que apareguin on tu creguis més convenient.

 

Ubicaciones campaña publicidad Facebook e Instagram

 

Finalment, has de decidir el pressupost i la programació de la teva campanya de publicitat. És el moment d’indicar la data de finalització dels teus anuncis, la qual pots programar per dies i hores, i els diners que  invertiràs a la campanya.

PAS 3: Crea els anuncis

Ja som a la recta final. Només et queda decidir els tipus d’anuncis que formaran part de la teva campanya de publicitat i pujar les creativitats adaptades a cada format.

Pots triar entre imatge única, vídeo, carrusel, galeria d’imatges o col·lecció. També hi ha l’opció de crear una publicitat a partir d’una publicació ja realitzada al teu feed de Facebook, però el més recomanable és que la creïs des de zero.

 

configuración anuncio campaña publicidad Facebook e Instagram

 

Un cop has triat el format i has pujat les imatges amb la seva mida corresponent, has d’escriure un copy creatiu i directe per a cridar l’atenció dels usuaris. En aquest pas, també podràs indicar un URL visible al costat d’una crida a l’acció (comprar ara, més informació …).

 

copy anuncio campaña publicidad Facebook e Instagram

 

Dóna-li a confirmar per a que Facebook revisi els teus anuncis i …

Voilà! Ja tens la teva primera campanya de publicitat a Facebook i Instagram a punt.