Loading...

¿Quin color necessita el logo de la teva empresa? #Infografia

//¿Quin color necessita el logo de la teva empresa? #Infografia

Escollir correctament el color d’un logotip és un dels punts decisius als quals ens enfrontem durant les primeres etapes del procés de disseny. Has d’escollir quin tipus d’imatge vols que et representi si un Isotip, Logotip, Imagotip o Isolog, en les pròximes publicacions us explicarem les principals diferencies que existeixen entre ells. Saber quin és l’adequat no és una tasca senzilla però hi ha formules que t’ajudaran a elegir la millor opció. Si el teu objectiu és causar impacte amb la imatge, has de relacionar directament el color amb el missatge que transmet la teva marca. Hi ha estudis que parlen de què cada color ens provoca una sensació diferent, a continuació us mostrem els millors exemples d’aquesta vinculació.

Si pensem en un logo de color blau, de seguida ens ve al cap el logotip del Facebook. Com recordareu, si heu investigat una mica la història de Mark Zuckerberg i el naixement de la seva xarxa, als inicis aquesta estava directament relacionada amb la Universitat Harvard. El blau és un color que normalment es troba associat a l’autoritat, com en el cas de la policia, però el logotip de Facebook utilitza un altre atribut d’aquest color en favor de la seva marca; la xarxa utilitza el blau per a representar un caràcter analític que solem associar als àmbits més acadèmics.

El color blanc és el color que tradicionalment representa la puresa, està vinculat a connotacions de vitalitat i delicadesa. Si busquem algun logotip que sigui blanc pensem directament amb la famosa poma d’Apple. L’evolució de la poma és un tema que tractarem més endavant, avui el que ens preocupa és saber per què és blanca i el motiu no és un altre que la relació que té aquest color amb l’elegància i l’energia, atributs de la imatge corporativa de la marca d’Steve Jobs.

El color verd és un color que està lligat directament amb la natura, és el color dels arbres, de les plantes i de totes aquelles marques que volen associar la seva imatge al respecte pel medi ambient. Un exemple d’aquesta forma d’utilitzar el color verd el trobem al logotip de les gasolineres BP on la intenció de l’empresa mostrar una imatge més respectuosa amb l’entorn que les seves principals competidores.

El color groc és el color del sol, simbolitza llum i calor. Un dels logotips més famosos que utilitzen aquest color és el de la M de McDonald, aquesta és una de les marques més conegudes i el seu color està associat a les riqueses que suposava tenir una franquícia d’aquesta cadena alimentària als anys cinquanta. Actualment podem relacionar aquest color herència del passat, amb l’optimisme que transmet el groc.

El color vermell és el color amb més força de la paleta cromàtica, és sinònim de passió, vitalitat i espontaneïtat. Aquest color roig el trobem al logo de la Coca-Cola, aquest logo va ser creat per l’inventor de la mateixa beguda i amb el pas del temps ha anat adquirint connotacions simbòliques de vitalitat associades al seu color principal.

Així doncs abans de llançar-te a escollir el color del teu logotip pensa quin és el missatge que vols que transmeti la teva marca i tria el que més s’adeqüi.

Perquè ho vegis més clar t’hem preparat aquesta infografia, esperem sigui de gran ajuda.

infografia-color

A Digital Marketing Agency based in Barcelona and Tarragona.

2017-08-29T09:54:42+00:0021 juny , 2016|Màrqueting|Sense comentaris

Deixi el seu comentari