Loading...

Tendències SEO 2018

/, SEO/Tendències SEO 2018

Cada any hem d’enfrontar a les novetats que porten amb si els grans cercadors respecte a posicionament SEO. I 2018 no anava a ser menys.

Aquest any ens enfrontarem a nous reptes que faran que modifiquem la nostra estratègia SEO per adaptar-nos als canvis d’algoritmes de Google.

Encara que no sapiguem amb certesa el que passarà el 2018, podem fer-nos una idea de les tendències SEO a què haurem de prestar molta atenció aquest any.

L’evolució tecnològica i les noves formes de comunicar-se han aconseguit que les empreses hagin de renovar la seva forma de vendre i promocionar-se. Els continus canvis i innovacions sorgits en el món digital han forçat els experts del màrqueting a preparar diàriament davant de qualsevol imprevist per optimitzar l’estratègia digital de cada client. Estar al dia de les últimes tendències de màrqueting és vital perquè la teva empresa destaqui per sobre de la seva competència.

Una de les qüestions més importants (i que més maldecaps porta) és el posicionament en cercadors. Les incessants millores i canvis d’algoritmes que realitzen empreses com Google, Bing o Yahoo fan que canviïn les regles del joc i, inevitablement, provoquin caigudes i pujades de trànsit, modificacions en l’estratègia SEO i una necessitat constant de consumir informació actualitzada sobre el sector.

Tendències SEO 2018

És per això que, per facilitar-te la vida aquest 2018, t’expliquem totes les tendències SEO a les que has de prestar molta atenció segons els experts:

La recerca de veu i la importància dels longtail.

Noves formes de cerca s’estan posant de moda. L’usuari necessita consumir informació de forma ràpida i els assistents virtuals com Cortana o Siri li brinden aquesta opció. Cada vegada més persones realitzen les seves recerques a través de la veu, però la forma oral és molt diferent de l’escrita a l’hora d’expressar-nos. Els grans cercadors modifiquen els seus algoritmes per establir una millor comprensió semàntica i adaptar-se a les preferències dels usuaris. Per tant, per elaborar la teva estratègia SEO hauràs de tenir molt en compte els sinònims de les paraules clau, les equivalències semàntiques i els longtail, les quals cobraran vital importància. Els termes longtail ens ajudaran a augmentar el trànsit de la nostra web, ja que representen de forma fidel els gustos i interessos de les persones.

Optimització per a dispositius mòbils.

Fa no molts anys, realitzar qualsevol altra funció amb el telèfon mòbil que no fos trucar o enviar un missatge de text era impensable. Avui dia, amb l’avanç i la potència d’aquests dispositius, els mòbils compleixen el mateix servei que un ordinador. Cada vegada és més freqüent el seu ús entre els usuaris per navegar, comprar o realitzar qualsevol tipus de transacció. És per això que Google implementarà Mobile First Index en el seu algorisme amb el qual tindrà en compte, en primer lloc, la versió mòbil de qualsevol pàgina web abans que la d’escriptori. Les empreses han de tenir les seves pàgines optimitzades i modificar l’estratègia SEO a l’hora de generar continguts, el disseny, pensar en l’experiència d’usuari, en la conversió i tenir en compte la velocitat de càrrega, ja que és indispensable per al posicionament en cercadors .

El valor del linkbuilding.

Els enllaços de qualitat tindran una gran importància per a les plataformes digitals Preocupa’t per crear bons referral domains que atreguin trànsit en lloc de crear un gran nombre de links que no et serviran per res. La qualitat prima sobre la quantitat. Val més un enllaç que provingui d’una pàgina web de renom que molts links de pàgines menys populars. El linkbuilding, ben fet, és una de les estratègies SEO amb més èxit

L’experiència d’usuari (UX) com a element clau.

L’usuari és el rei i així ho pensa Google. Oferir una millor experiència és un dels seus majors objectius i cada any lluita per aconseguir-ho. Per tant, el UX seguirà sent clau per al posicionament. S’hauran de complir les directrius i requisits que imposi el cercador perquè la teva pàgina no passi desapercebuda. Google analitzarà la interacció entre els usuaris i els websites a partir de certs paràmetres com el percentatge de clics al nostre web, la taxa de rebot, el nombre de pàgines que l’usuari visita dins del teu domini o la durada mitjana de la sessió, entre altres.

Els rich snippets per assolir una major visibilitat.

Els fragments destacats aporten informació més enriquida sobre una pàgina, el que fa que els motors de cerca mostren els resultats d’una forma més avançada i visual. S’ha d’optimitzar la descripció per així intentar millorar el CTR. Els rich snippets seran més importants del que és habitual en el SEO perquè per a Google serà un factor vital del seu algorisme. Elaborar un bon snippet per a la teva pàgina aconseguirà cridar la intenció dels usuaris, ja que és una part molt visible a la SERP.

El SSL és un factor de rànquing.

El protocol obert de seguretat (SSL) serà una pràctica més que recomanada per aconseguir un bon posicionament SEO. Serà especialment important en botigues online o webs en què se sol·licitin dades personals i bancàries. Google ofereix un valor especial a les pàgines que posseeixen el SSL, ja que genera una major confiança, millora l’experiència d’usuari i ofereix una protecció extra i major privacitat de dades.

Major dificultat per al posicionament orgànic.

Els resultats de recerca han anat variant amb el pas dels anys a causa de la incansable lluita de Google per oferir la millor de les experiències a l’usuari. Panells de coneixement local, suggeriments de continguts relacionats, imatges o vídeos són només alguns dels elements que acaben per restar visibilitat als continguts orgànics. Per aquest motiu, hauràs d’adaptar l’estratègia SEO als nous canvis com elaborar continguts amb definicions precises, respondre a les preguntes dels usuaris, combinar SEO i SEM, pagar per publicitat d’AdWords, utilitzar Google MyBusiness, optimitzar la metadescripció de les imatges i incrustar el vídeo a la teva pròpia pàgina web.

La màgia del vídeo.

El vídeo està influint molt en els resultats dels motors de cerca. Els continguts amb vídeos de qualitat són molt importants, ja que augmenten les conversions dels productes. El contingut audiovisual és més eficaç en les xarxes socials on es comparteix ràpidament generant un augment del trànsit cap a la teva web des de diferents llocs. El vídeo és un dels continguts preferits dels usuaris i optar per ell en l’estratègia SEO és la clau per aparèixer a les primeres posicions de Google.

El contingut mana.

El contingut de qualitat segueix sent un dels elements més importants a l’hora de posicionar-se en cercadors. S’ha de crear una estratègia de continguts clara, precisa i que resulti rellevant per als usuaris. L’ús dels diferents formats (text, imatge, vídeo, so) et donarà un clar avantatge davant la teva competència, ja que, a més d’oferir als usuaris diversitat de continguts, tindràs més opcions de posicionar-te. A més, els continguts de qualitat són més propensos a ser enllaçats el que seria perfecte per a la teva estratègia linkbuilding.

Les millores en els algoritmes de Facebook no paren de créixer pel que cal estar molt atents per poder adaptar ràpidament la nostra estratègia SEO als capricis del cercador.

Cristina Cuenca

Licenciada en comunicación audiovisual. CommunityManager apasionada del mundo digital y del marketing. Especialista en cine y futura guionista.

2018-05-15T07:22:53+00:00 4 abril , 2018|Màrqueting, SEO|Sense comentaris

Deixi el seu comentari